Tuesday 10 February 2015

Lama tak berblog!

Lama rasanya tak tulis apa-apa di sini. Sibuk sangat dengan urusan kerja, study family sampai lupa. Novel drama semu tak baca dah. tapi sesekali ttengoklah satu dua episod drama melayu. Saya dikatakan bukan peminat drama Melayu. Bukan juga peminat drama Korea. Saya ttengok biala rasa saya rasa bes je.Kebelakangan ini banyakjuga drama Melayu yang diadapasi dari novel( maaf dah beberapa tahun dah adaptasi novel ni tapi saya sibuk sangat tak hengat dunia menyebabkan saya lupa haha). Saya suka sebenarnya apabila pengarah cuba membawa kisah novel ke layar perak akan tetapi saya juga idak suka sekiranya pengarah cuba mengubah, twist dan sewaktu dengannya cerita asal. Kalau twist jadi happening okayla. but they tend to make it lebih complicated. Sangat merapu bila saya lihat. Habis semua dibalunnya. dari sudut pemakaian,make up dan lain-lain membuatkan saya tak nak layan drama. dalam novel, writer selalu buat watak-watak simple je costume dia. tapi bila dah masuk dram, oh mak..sorry to say selera saya mati. I mean watak utama wanita yang bertudung selalunya simple je. berbaju t-shirt blouse labuh longgar. tetapi dalam drama? ketat , seluar besar tapi still nampak benuk-bentuknya. sangatlah tidak sesuai bagi wanita yang bertudung. tak nampak ayu dah gitu. Adoi membebel banyak la pula. Tapi saya ada post erita baru. cerita lama saya, fail-fail saya habis ditelan disc driver yangrosak makanya hilang sudah.nak sambung saya tak ingat. sudahnya baru sahaja.

No comments:

Post a Comment